Ako vzniká reklamná kampaň?

V piatok, 22. februára, sa žiaci 3. a 4. ročníka zúčastnili zaujímavej prednášky ohľadom vytvárania reklamnej kampane. Prednášku viedol majster vo svojom odbore, Peter Kačenka, ktorý má na konte nespočetne veľa ocenení vrátane Zlatého klinca, Golden Drum či NY Festivals. Jeho post Creative Directora v prestížnej slovenskej reklamnej agentúre Wiktor/Leo Burnett nás uistil o tom, že dostaneme tie najkvalitnejšie informácie z prvej ruky.

Peter vysvetlil vznik reklamnej kampane od samotnej komunikácie s klientom až po realizáciu výsledného produktu. Celú prednášku viedol v duchu ich úspešnej kampane #PrepáčMekáč pre fastfoodovú franšízu Burger King. Tá si objednala otváraciu kampaň pre ich prvú pobočku na Slovensku, na ktorej Peter pracoval so svojim tímom. Podľa jeho slov začína vznik úspešnej kampane správnym nápadom, ktorý sa po schválení klientom realizuje.

Neskôr nasledoval čas na otázky a odpovede, pri ktorých sme sa dozvedeli, že nie každá kampaň končí tak, ako by si to reklamná agentúra predstavovala. Nuž, aj majster tesár sa niekedy utne.

Veríme, že mnoho talentovaných žiakov našej školy využije tento know-how vo svojom budúcom zamestnaní. Práve vedomosti z našej školy môžeme v budúcnosti využiť v tomto obore. Táto prednáška nás určite uistila v tom, že pokračovať vysokoškolským štúdiom má zmysel.

Adam Martiš, IV.GMA

Rozmýšľali ste už niekedy nad tým, ako vzniká reklama? My sme mali možnosť to zistiť. Našu školu navštívil Peter Kačenka, Executi Creativ Director, Wiktor/Leo Burnett. Predstavil nám jednu z ich najnovších kampaní – kampaň pre Burger King. Dozvedeli sme sa veľa zaujímavostí zo zákulisia kampane. Koľko návrhov predchádzalo finálnej verzii? Akým spôsobom chceli zaujať diváka? Bola kampaň vôbec úspešná? Ako sa dostala medzi ľudí? Čím sa pri výrobe inšpirovali? Všetky odpovede nám Peter Kačenka ochotne zodpovedal a my sme z prednášky odišli opäť o niečo múdrejší.

Nina Tessedíková, I.G